Byggefakta Byggefakta

    Opret en Alert/Notifikation i Analytics PRO

    Her kan du se, hvordan du kan oprette en Alert, som er en notifikation, på Analytics PRO og dermed nemt få besked, om jeres vigtige leads.


    Lær, hvordan du:

    • Opretter en Alert på relevante virksomheder
    • Opretter en Alert på relevante virksomhedstyper
    • Opsætter hvilken mail, der skal modtage dine Alerts

    Sådan opretter du en Alert/Notifikation:

    Hvordan du opretter en Alert på din Analytics PRO – og hermed nemt får besked om vigtige leads. Ved Alert forstås en slags alarm som sender en notifikation afsted til dig på mail, så et valgt firma eller virksomhedstype besøger din hjemmeside.
    Det er muligt at oprette en alert på både ’Companies’ og ’Company types’.
    En Alert oprettes til en valgt e-mailadresse. Her vælges en specifik virksomhed eller en bestemt virksomhedstype f.eks. arkitekt. Det er muligt at oprette flere personer i jeres virksomhed som modtager disse Alerts og med forskellige typer af valg.

    Alerts kan oprettes på forskellige måder:

    En specifik virksomhed besøger din hjemmeside:

    Klik på 'Companies'. Til højre for hver virksomhed vises et klokkeikon. Klik på klokkeikonet og tryk ’add alert’. Herefter henviser den til alert siden, hvor du selv skriver firmanavn ind. Du skal skrive det ind, så Analytics PRO sorterer, at hver gang en virksomhed, der hedder noget med det, besøger din hjemmeside, så kommer de ind som en Alert hos jer.

    Opret en Alert ud fra virksomhedstype:

    Klik på 'Company types' og klik efterfølgende på det lille klokkeikon for at tilføje virksomhedstypen til din Alert. Du kan også klikke ind under 'Manage alerts' for at tilføje en Alert. Her er det også muligt at vælge flere forskellige virksomhedstyper. Så snart den virksomhedstype besøger din hjemmeside, vil du få en e-mail.

    Det vil automatisk være den e-mailadresse, som også får de ugentlige opdateringer, der vil få Alerts, men ønsker du at ændre hvem der modtager e-mails, kan det gøres ved at klikke på tandhjulet øverst i højre hjørne, hvorefter du klikker ’Manage alerts’. Nu kan du se Alerts – opdelt efter om de er på virksomheder eller virksomhedstyper. Du kan ændre på, hvem der skal modtage en bestemt Alert, ved at klikke ’change’.

    Ønsker du at fjerne en Alert, så klikker du på ’remove’. Lige under dette kan du tilføje en ny e-mailadresse, der skal modtage en Alert – hvorefter du vælger hvad denne e-mailadresse skal modtage en Alert på.

    Du kan opsætte så mange Alerts, som du ønsker, men vi kan dog anbefale, at du sørger for at autoarkivere de indkomne mails, da der kan komme en del.

     

    Sådan sletter du en Alert/Notifikation

    Det kan være relevant for dig at slette en Alert/Notifikation igen. I denne video kan du se, hvordan du kan slette en Alert, som tidligere er blevet oprettet på jeres Analytics PRO.


    Lær, hvordan du:

    • Finder alle dine nuværende Alerts
    • Sletter de Alerts, som du ikke længere finder relevant for din virksomhed

    Sådan fjerner du en Alert/Notifikation:

    Hvis du ønsker at slette en Alert klikker du på tandhjulet øverst i højre hjørne og klikker på 'Manage alerts'.

    Her kan I se hvilke Alerts, som I lige nu har på jeres Analytics PRO. De er fordelt efter virksomhedsnavne, som er her ved ’By name’ og efter virksomhedstype, som er her ved ’by type’. Når I vil slette en Alert, klikker I på ’Remove’.

    I manage alerts får du vist de Alerts, du har oprettet og i venstre side, kan du se Alert types. Du kan slette ved at klikke 'Remove', og hvis du ønsker at ændre på en eksisterende, skal du klikke 'Change' og ønsker du at lave en tilføjelse til din alert så skriver/vælger du tilføjelsen og klikker save.

    Skulle I fortryde at have slettet en Alert, har I altid mulighed for at tilføje den på ny – enten her under 'Manage Alerts' eller på 'Companies' eller 'Company types' siderne.