Byggefakta Byggefakta

    Kom godt i gang med Market Insight

    Se, hvordan du bruger filtrer og opsætter dine søgninger i Market Insight - og lær at lave bogmærker, så du altid kan finde dine gode søgninger frem igen.

    HubSpot Video

     

    Når du har set videoen, ved du:

    • Hvordan du bruger filtrer og hermed laver konkrete søgninger
    • Hvad de forskellige søgemuligheder er - dynamiske og almindelige filtrer
    • Hvordan du laver bogmærker

     

    Videoen opsummeret

    Market Insight er et tilføjelsesprodukt, som er koblet til din projektdatabase - og derfor er det data, som du har til rådighed i Market Insight, afhængig af din profil i projektdatabasen. Når du er inde på din Market Insight rapport, vises der øverst hvor mange projekter, der lægger - til hvilken værdi samt det totale areal.

    Sådan laver du filtrer og opsætter dine søgninger

    Der er forskellige søgemuligheder i Market Insight, og vi viser jer her både hvordan man kan søge med visuelle filtrer og almindelige filtrer. Her først de visuelle filtrer. Rapporten starter på siden 'filter', hvor den viser dig et 'default' billede f.eks. med byggestart fra 2020-2024, hvilket du ændre. På alle grafer på din forside kan du holde musen henover en søjle, og på denne måde se nærmere informationer. Klikker du på en af søjlerne i et diagram, f.eks. 2022 i byggestart, vil du se, at tallene øverst også retter sig til. OBS - skal du lave en kombineret søgning, skal du altid holde CTRL nede, når du vælger dine filtrer! (f.eks. både byggestart i 2022 og kategorien boligbyggeri).
    Den anden måde, du kan filtrere din søgning på er ved filtrene ude til højre. Her kan du blive endnu mere specifik på dine søgninger, hvor du f.eks. kan søge på kvartaler ift. byggestart. 

    Hvis du ønsker at nulstille de filtrer, du har sat på, kan du klikke på 'reset filters' i øverste højre hjørne - vær dog opmærksom på, at du ikke kan se denne mulighed, hvis du arbejder i fuld skærm - klik derfor 'esc' først.

    Lav bogmærker og gem dine søgninger

    Du har mulighed for at lave bogmærker og hermed gemme dine søgninger. I øverste højre hjørne finder du dine bogmærker (vær opmærksom på, at du ikke kan være i fuld skærm, når du skal se denne mulighed). Vælg de ønskede filtrer og hav din søgning klar, klik herefter på 'bookmarks' i øverste højre hjørne og vælg 'create new bookmark'. Her kan du navngive din søgning og gemme, så du fremover let kan finde denne søgning frem igen.

    Når du arbejder med et bogmærke, vil du under 'data' kunne se, den data og de projekter der lægger til grund for filtrene i dit bogmærke. Under data ser du desuden detaljer på fordelingen af projekterne indenfor entrepriseform, region, priskategori m.m.

    De projekter, du finder i listen under data hænger sammen med din projektdatabase. Klikker du dermed på ét af projekterne, vil projektet åbnes i projektdatabasen, hvor du kan arbejde videre med det.