Sådan virker Analytics PRO
I denne video får du en gennemgang af, hvad du kan bruge Analytics PRO til, og hvordan Analytics PRO fungerer.
Du får bl.a. indsigt i:
- Hvilke data Analytics PRO kan give dig – såsom antal besøgende
- Hvor du finder hvilke tal og statistikker
- Hvad statistikkerne betyder for dig
Sådan virker Analytics PRO:
På Dashboardet i Analytics PRO kan du få et overblik over, hvem der har besøgt jeres website og hvilke projekter, de arbejder med. I den graf øverst kan du se det antal aktiviteter, der har været på din hjemmeside. Det indebærer de kliks og besøg, som der har været på jeres hjemmeside. Derudover er det muligt at se hvor meget aktivitet der har været pr. besøg. Users og sessions er antal brugere og antal virksomheder, der har besøgt din side og hvor mange sessioner (besøg), som de har haft.
Under grafen kan du se vigtige nøgletal for antal virksomheder, der har besøgt jeres side i perioden, de antal projekter, som de virksomheder er involveret i samt den samlede værdi i mio. kr. som på disse projekter.
Under nøgletallene vises der en top-10-liste over de mest besøgende virksomheder, der har været på din hjemmeside. Her vises der også hvilke typer af aktører, som virksomhederne er fordelt under. Hermed kan du få et indblik i hvem fra branchen, der er interesseret i dine produkter og ydelser. Du kan desuden klikke videre ind og se hvilke projekter, som disse virksomheder er involveret i.
I menuen til venstre kan du se nærmere på dine statistikker – her først ved ’Companies’, hvor du eksempelvis kan se hvor mange gange, den samme aktør har klikket på jeres side. Derudover kan du ved ’Company types’ se nærmere på hvilke typer af aktører, som besøger din hjemmeside. Den viser først et overordnet overblik og nedenfor kan man se mere information i detaljer.
I ’Site content’ kan du bl.a. se hvilke sider, som de besøgende klikker på, når de besøger jeres side. Derudover kan du se, hvor mange der har downloadet eller klikket på forskellige sider på jeres hjemmeside. ’Referrers’ viser dig, hvor de besøgende kommer fra – altså hvordan de er kommet ind på din hjemmeside. Til sidst kan du se ’Campaigns’. Her ser du, hvor mange klik og hvilke besøgende der har været på din hjemmeside via en kampagne eller GTM-tag på din URL. Det kan være eksempelvis være på et LinkedIn-opslag, et nyhedsbrev eller lign.